Nybakat bröd!

Efter jag hade ätit så kännde jag att jag va sugen på och baka ett super gott bröd som jag fått av min mamma. Bara äälskar det här brödet, det är super engkelt och göra då man inte behöver vänta på gäsningstiden och det är nyttigt!!!!.

Recept:

1 liter Filmjölk lr Yughurt ( jag använder fil )
1,8 liter Rågsikt
1,5 dl Vetemjöl
3 dl Brödsirap
4 Tsk Birkarbonat
2 Tsk bakpullver 

Man ska inte knåda degen, den ska vara kladdig.
För att forma degen i formen lr långpannan kan man blöta fingrana
Sedan in i ugnen i 45 min på 100 grader och efter 45 min öka till 175 grader i  30 min.
Lycka till!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Åh jag vill också baka eget bröd! Men jag har varken tid, plats, ork eller en långpanna för att göra det... =(

2010-03-16 @ 14:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0