Katt till salu!

Nej nu har jag lessnat rejält på min Tyson! I snart 3 månader har han bajsat utanför lådorna och jag har testat allt!! Flyttat lådorna där han bajsar, köppt ny låda, bytt sand, låtit honom va ute mer, gosat ännu mer med honnom men INGET har hjälpt!!. Så slutar han inte snart så måste jag fatta ett VÄLDIGT jobbigt beslut, nämligen sälja/skänka bort honnom!. För jag tror att problemet ligger i att han inte tycker om Gissmo (våran nya katt) för i detta srkivande fräste han åt honnom utan att han gjorde nån ting!!. Jag brukar även höra att nån (gissar på tyson) fräser åt nån utan för våran sovrumsdörr på kvällarna. Och det har dom börjat med nu den senaste veckan bara!. 

Men det är ett så jävla tungt beslut. För han är världens och då menar jag världens gosigaste katt som älskar och ligga i knät och bli klappad på magen! Och han har sån stark personlihet att det är svårt och tro att han är ett djur. Han har sån intesiv blick när han tittar en i ögonen att det känns som han kollar en rakt in i själen. Och han pratar, oj vad han pratar med en. Man behöver aldrig känna att man är själv hemma när han är i närheter för han medelar en alltid att han är i närheten lr att han kommer in i ett rumm. Han har alltid varit en av mina favoriter bland dom 3 men eftersom dom andra 2 kommer så himla bra överenss så blir det tuvär han som måste hitta ett nytt hem!. Jag önskar att jag slapp fatta ett sånt här svårt beslut men nu börjar det bli för jobbigt och ohållbart att det beslutet kommer allt närmre. Jag har en sissta utväg innan det beslutet måste tas och det är att ta till ett medium. Men funkar inte det så har jag gjort allt i min makt med att försöka lösa problemet. Och då har jag inget annat val än och göra mig av med honnom!

Mammas lilla pojke!!  






Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, sånt e jobbigt :( Men du - SÄLJA givetvis, man skänker inte bort ett djur! =)



Är du säker på att det inte är Gissmo kanske du ska sälja då? Tyson & den andre filuren har väl alltid kommit bra överrens innan Gissmo kom?



Det är ju trång yta med tre katter så det är nog helt normalt att Tyson reagerar. Han kanske inte får "utlopp" längre, även om dom får vara ute mkt så kanske han känner sig låst inne sen Gissmo kom liksom?



Jag menar Gissmo kom ju sist... känns de inte lättare att sälja honom?



PUSS & KRAM!!

2010-05-14 @ 15:15:56
URL: http://inwe.se
Postat av: Malin

Hej igen ;)



Glömde lite:

Han är din favorit - jag tycker INTE du ska sälja honom. Utan försöka med Gissmo helt enkelt. Tyson har dubbelt så mkt personlighet & du har fastnat för honom från första stund..



Han blev ju sådär mer när Gissmo kom - ett tecken på att han stör sig på Gissmo.



Så skulle jag vara dig skulle jag sälja Gissmo för Tyson & andra busingen (som ag aldrig minns namnet på haha) kom ju alltid finfint överrens förut!



Behåll din favorit!!!!

2010-05-14 @ 15:17:50
URL: http://inwe.se
Postat av: Vonkan

Hade jag bott ensam hade jag tagit hem honom till mig så kunde du komma och gosa med honom när du ville =) han verkar ju så söt =)

Tråkigt om du måste fatta det beslutet det förstår jag =(

2010-05-14 @ 15:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0