Mys mys!

Ååh vad trött jag är i bena. Vi fick dom nya hönsen i dag på jobbet och som vanligt är jag vagnkörare vilket innebär att jag spirnger fram och tillbaka, fram och tillbaka med fulla och tomma vagnar genom stallet!. Det blir några vänder kan jag säga eftersom det är 200 meter från början till slutet. Så aj mina ben.

Efter jobbet fick jag skynda mig hem och byta om och åka till svärmor. Som vanligt blev det en mysig men jobbig ridtur med Esset. Allt gick bra tills vi kom till kesätter där dom har 5 super söta Quarterston som gick i sin hage vid vägen som jag hade tänkt rida på. Envis som han är vägra han ta ett steg till åt det hållet jag ville gå!!. Så fort jag mana på honnom börja han backa, så det sluta med att vi bara gick runt runt runt hela tiden så då lacka jag ur och hoppa av Åsnan och gick en bit med honom. Så efter lite slit och bråkande med honnom lyckades jag komma så långt att han inte såg dom andra hästarna. Så då tänkte jag att nu borde han gå, så jag hoppa upp i sadeln och börja mana på honom att han skulle gå fram. Vad gör han då!? Jo han BACKAR!!! Så då tappa jag tålamodet och vände om och gick hem igen.

Vet att man inte ska ge sig när en häst får för sig nått men jag hade ingen ork och bråka mer med honnom. Så nästa gång ska jag rida samma väg igen med då jäklar ska här gå framåt. Sen ska jag nog ha med ett spö så jag har en förstäkare till skenken. Får hoppas att det lyckas för han ska INTE få vinna över mig!.

Ska försöka hitta laddarn till min lilla digitala kamera så jag kan ta med den ut när jag rider. Vill ju dela med mig av mina mysiga stunder på hästryggen.

Kommentarer
Postat av: Malin

höhöhö!! =) Esset is the shit! (och om du har ont i benen nu - vänta tills rid-träningsverken kommer ;) ) KRAM!

2010-05-06 @ 21:30:08
URL: http://inwe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0